Terug naar Cases
Case

Professionaliseren ondersteunende diensten

Onderwijsgroep Noord constateerde dat de versnipperde dienstverlening een belemmering was voor een ongestoord onderwijsproces. De klanttevredenheid op de 23 locaties nam snel af en de roep om ‘het zelf te doen’ nam toe. 

Het herstellen van de relatie met het onderwijs was de eerste stap. Daarna is het takenpakket gesplitst; wat kan decentraal en wat moet centraal. Al snel ontstond meer begrip over en weer. 

Het team huisvesting & facilitaire zaken is nu de vanzelfsprekende partner voor alle locatiedirecteuren als het gaat om vastgoed, huisvesting en facilitaire zaken en tevens de verbindende schakel naar de externe partners. 

Dagelijks worden 12.000 studenten en 1.400 medewerkers gefaciliteerd in een ongestoord onderwijsproces.

OGN Terra Meppel
Looptijdoktober 2019 – september 2020
ProjectomschrijvingVerbeteren van de bedrijfsvoering van facility management, vastgoedbeheer, inkoop en marketing & communicatie
Onze rolAdjunct-directeur
Uitgevoerd doorBert Schuthof
OpdrachtgeverOnderwijsgroep Noord

Referentie

Ton Wennink 

Lid college van bestuur

Bert is een accurate professional. Hij weet als geen ander zijn uitgebreide kennis op dienstverlening en bedrijfsvoering binnen een organisatie in te zetten. Daarbij weet hij mensen op het goede moment op de goede plaats te verbinden waardoor er effectief en efficiënt resultaten behaald worden. Door zijn persoonlijkheid is hij een rots in de branding en weet hij medewerkers in moeilijke verandertrajecten mee te krijgen. Ook voor leidinggevenden is hij een betrouwbaar klankbord om mee te sparren.