OPTiMUM hospitality academy

Onze overtuiging is dat alleen een training geen duurzaam effect heeft. Wel is het dé opstap voor een team om de basis onder de knie te krijgen en de verandering te vergemakkelijken. In onze trainingen richten we ons op maatwerk voor de organisatie en het team, geen training is dus hetzelfde. We maken de verbinding tussen strategische doelen en de dagelijkse werkelijkheid op de vloer.

Voor een optimale aansluiting tussen theorie en praktijk richten we ons in de klassikale trainingen op uw dagelijkse praktijk. Deze ondersteunen we vanuit de OPTiMUM Hospitality Academy volgens het blended learning principe.

Voorafgaande aan de training, krijgen uw medewerkers en leidinggevenden een E-learning aangeboden die is afgestemd op uw eigen gastvrijheidsconcept. Daarin wordt de verbinding gemaakt tussen de theorie en uw praktijk, die vervolgens wordt verdiept in een klassikale bijeenkomst. 

De training wordt afgesloten met een korte E-learning waarin praktijkgerichte cassussen worden aangeboden. Wanneer de training is afgrond, ontvangen de deelnemers een certificaat voor hun kennis in gastvrijheid.

We vertellen u graag over de meetbare resultaten van onze trainingen en de mogelijkheden voor uw organisatie.

Gastvrijheid

Om gastvrijheid duurzaam te implementeren in een team, leggen we een basis door de medewerkers te trainen. Op deze manier reiken we handvatten aan waar het team in de praktijk direct mee aan de slag kan.

Als basis gebruiken wij daarvoor een gastvrijheidsconcept. Heeft u dit niet? Dan beginnen we met een gedeeld streefbeeld op gastvrijheid of we helpen u met het schrijven van een gastvrijheidsconcept.

In onze training gastvrijheid behandelen we standaard;

  • De kunst van het overtreffen van de verwachting.
  • Wie is onze gast en wat wil die? 
  • Kijken door de ogen van de gast.
  • Managen van verwachtingen.

Het resultaat is een team die de gastvrijheid kent die past bij de organisatie, de klant herkent en de verwachting kan overtreffen.

Communicatie & feedback

De basis voor echte samenwerking is goede communicatie. We zien vanuit onze ervaring dat dit de basis is waar een duurzame implementatie op rust. Een training in communicatie en feedback geeft een team de mogelijkheid hier actief mee aan de slag te gaan, het begint namelijk bij bewustwording.

Om de basis te leggen voor communicatie en feedback behandelen we in deze training;

  • Heldere onderlinge communicatie.
  • Communiceren van verandering; van brandjes blussen naar duurzame oplossingen.
  • De essentie van feedback geven; geen moeilijke modellen maar doelgericht wat werkt en wat niet.
  • Actief luisteren en feedback ontvangen.

Om effectief met feedback en communicatie aan de slag te gaan, is sturing onmisbaar. Daarom richten wij ons naast het trainen van medewerkers, ook op de leidinggevende. Wij nemen hem of haar mee in de sturing die goede communicatie stimuleert en faciliteert.

Het resultaat is een team dat beter met elkaar communiceert, actief feedback geeft en beter luistert naar elkaar en anderen. Daarnaast faciliteert de sturing om daar actief mee bezig te blijven.